lördag 19 december 2015

Äntligen jullov

Nu ligger tre veckors ledighet framför oss och det känns helt underbart och välbehövligt. Nu ska vi försöka hitta tillbaka till den normala andningen innan helgerna kommer. Imorgon har jag egentid hos frissan och ska få bli lite ompysslad. Underbart! 

I vårt vita rum har vi satt upp en tapet som jag bara älskar. Vi hade den till och med i vårt gamla hus. När jag såg den för första gången i en inredningstidning så klack något till inom mig :-). Det är en Carl Malmsten tapet från Lim och Handtryck och den heter "Fågel Blå". Min man är otroligt tålmodig som satt upp den i två hus då den kräver kantskärning på fyra sidor. Men frågar ni mig så är det helt klart värt det ;-).

Skänken har jag ärvt efter min mormor. Funderar på att måla om den men jag har inte tänkt klart ännu. Täckande vit, ljusgrå, mörkgrå, svart.... Vad tycker ni?

Från början var den brun innan den blev shabby chic vit.

Trådkorgen fick jag av mina barndomsvänner då jag fyllde 40. Praktisk och vacker att ha ljus i.

Figurerna kommer från en av min mans tjänsteresor för jättemånga år sen som gick till Sydafrika. Det var i samband med att vi letade gemensam lägenhet och skulle flytta ihop så dessa figurer betyder väldigt mycket. Den lilla figuren symboliserar kärlek och trygghet för mig. 

Önskar er alla en riktigt skön lördag. Här vankas storhandling, lite städning och glöggfest hos vänner.
//Sofia

7 kommentarer:

  1. Vad skönt med långledigt! Härligt när man hittar en tapet man faller för då spelar det ingen roll om man haft den i tidigare hus :-)

    Låter som en trevlig lördag hos dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä det gäller att hålla fast vid det man gillar och just denna blev jag helt såld på :-). Kram

      Radera
  2. Långledigt här med, till den 7/1. Så skönt!
    Mörkt grått skulle nog bli fint på skåpet, till den fina tapeten.
    Kram/maria

    SvaraRadera
  3. Sååå fin tapet! :) Tack snälla för din kommentar om min keramik! Ha en fin jul! :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Underbar tapet! Ska tapetsera Blå Fågel imorgon. Har ni tips på hur man ska skära kanterna? Hur många mm från mönster ska man skära?
    Ha det gott
    Anna

    SvaraRadera