måndag 28 november 2016

Adventstider

Hoppas ni alla hade en fin första advent. Vi hade en lugn och skön eftermiddag och myste framför brasan med glögg och en familjefilm samtidigt som snön som yrde utanför fönstret. Härlig julstämning!!!

Amaryllisen som jag planterat...


...började slå ut till första advent.



Julros är en favorit. Måste hitta en bra plats i trädgården och plantera ut den sen. 


Solen sken fint under några timmar på lördagen.


Tycker mycket om vår tuppljusstake vi fått av mina föräldrar. Rötterna från Dalarna gör sig 
påmind :-).


Hyacintknoppar är minst lika vackar som de utslagna


Den nyinköpta julstjärnan från det stora varuhuset blev fin i vårt köksfönster. 


Fixade egen glögg som jag kryddade med apelsin, björnbär, blåbär, nejlikor, kardemumma och kanel. Värmde gott!



Önskar er alla en skön vecka!!

//Sofia

6 kommentarer:

  1. Ljuvligt med snö :))
    Å sååå gott med egen glögg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mysiga advent! Och vilka härliga bilder du bjuder på. Jag måste ta och införskaffa en julros, tycker de är så vackra. Ha en fin dag. Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jättefina bilder från ditt hem! Så vackert med dina skira gröna gardiner och vacker adventsljusstake också. Den där tuppstaken står högt upp på min önskelista, sååå fin!. Nu blev jag påmind om att jag inte hunnit köpa varken julrosor eller amaryllis. Men några hyacinter har jag i alla fall fått med mig hem :)

    Adventskramizar aka

    SvaraRadera
  4. Så mysigt och fint
    underbara dagar till er
    varm kram!!!!!

    SvaraRadera
  5. Tittar in och önskar ett alldeles fantastiskt nytt år!

    Kram Jenny

    SvaraRadera