måndag 11 juli 2016

Borta bra men hemma bäst

Visst är det så alltid trots att man haft det bra borta. Tycker alltid det är så skönt att få komma hem till vårt och våra egna rutiner. Min mamma är en kvinna med gröna fingrar och just nu så blommar hennes trädgård i full prakt. Se bara så vackert....






Min pappa har snickrat ihop en fin växtställning. Till min lycka har gjort en lite större till oss som jag tänkt måla svart. Vilken blomma jag ska ha den till har jag inte riktigt bestämt ännu. Antingen en klätterros eller så sätter jag luktärtor till nästa år. Roliga bekymmer :-)!!!!




Ha en skön start på veckan. Här växlar vi mellan sol och moln men varmt är det.
//Sofia

3 kommentarer:

  1. Hej Sofia,

    Haha...jag trodde att du kanske slutat blogga. Gör inte det! Du har sådana fina inlägg :-)

    Men, har du varit i mina trakter? Är det Orsa? Fast lite sett uppifrån? En ovan vinkel för mig som tills i söndags bodde nere vid båthamnen. Eller är jag helt ute och cyklar?

    Kram, och ha en fin dag!

    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snällt :-)!!! Nej du är inte ute och cyklar för visst är det Orsa sett uppifrån. Älskar vyn över Orsasjön och blir alltid lika tagen av den. Kram Sofia

      Radera
  2. Önskar jag hade haft din mammas gröna fingrar, vilken fantastisk trädgård... tänk och sätta sig där med en kopp kaffe och bara njuta av allt det vackra. Kramisar Tina

    SvaraRadera