onsdag 10 maj 2017

Sköna maj välkommen

Jösses vilken hagel-/snöskur vi drabbades av när jag kom hem från jobbet idag. Är det säkert att vi befinner oss i maj månad????



Sommarens plantor växer i fönstret och ignorerar fullständigt väderkaoset där utanför.


Löjtnantshjärtan blommar i snön.




Gammelfarmors gamla solstol är fylld med snö på balkongen i längtan efter varma lojfulla sommardagar.


Körsbärsträdet blommar och fick som tur var behålla sina blommor trots haglet.


Nä nu vill vi ha sol och varma vindar.

//Sofia

4 kommentarer:

  1. Nej jag är inte säker på att det är maj men det står ju det i almanackan. Usch vad trött jag är på att det är så kallt. Jag längtar verkligen efter värme nu. VInterjacka i maj liksom....

    SvaraRadera
  2. Hej på dig,
    Det är verkligen inte lätt att få ihop det där livspusslet.
    Och vi påverkas ju alla av det på olika sätt.
    Det tar onekligen på krafterna att jobba 100%, hoppas det känns bra för dig.

    Å den här våren... ja hitintills vill jag nog lämna in en reklamation på den..eller vad säger du?
    Ta hand om dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du är tillbaka!
    Ja men vilket hemskt väder maj har bjudit på hittills... men nu verkar det ordna upp sig :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Galna väderomslag det har varit!!!

    Kram Jenny

    SvaraRadera