lördag 9 april 2016

Fredagsmyset

Här hemma börjar vi sakta men förhoppningsvis säkert krya på oss. Peppar peppar så har jag klart mig men mannen har varit sänkt i en vecka snart. Hörde av mellansonen att det var nio barn sjuka i hans klass. Verkar som många är drabbade så här långt in på vårkanten. Elaka influensa flyg din kos nu!!! Igår kväll blev det i alla fall lite grillbricka med tillbehör till middag. Gjorde det enkelt för mig och köpte färdiga såser och en färdig coleslaw. 


Härligt md ljuset utanför fönstret på kvällarna nu.


Bergsmanskronan tänder vi ändå :-).


En fritös var en bra och billig investering. Det är så gott med friterade rotfrukter, hemmagjorda chicken nuggets och hemmagjorda pommes. 


Igår kväll körde vi det enkla och barnen fick köpta pommes frites. Funkar bra det med :-).


Till efterrätt smakade det bra med jordgubbar.


Önskar er alla en skön lördag och helg!!!

//Sofia

8 kommentarer:

  1. Åh jag vill också ha en fritös!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni känner er bättre och en fritös är nog inte så dumt. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Men å vad trist att ni varit sjuka men va skönt att vara på bättringsvägen...
    Ååå en fritös...det skulle nog inte jag kunna ha...haha...
    då skulle jag nog mumsa pommes var o varannan dag...;)
    Minns att syrran hade en för många herrans år sen...farligt gott!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  4. Skönt att ni är på bättringsvägen!
    Det är bra att det finns färdiga såser och annat att ta till. Vi hade en fritös för en massa år sedan, minns att det blev vääääldigt goda pommes :)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Varför skall bacillerna komma nu när det är vår, säkert för man blir kall och klär sig halvnaken..
    Hoppas alla mår bättre

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Gokväll!

    Å så mycket gott ni ätit!
    Hoppas ni mår bättre nu!

    Skickar en stor krya på kram

    SvaraRadera
  7. Å krya på er nu!
    Och ha en riktigt fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hoppas sjukstugan är över hos er, här håller jag på att återhämta mig efter den värsta flunsan jag varit med om, urk... Vad gott med olika såser och så praktiskt och gott att fixa mat med egen fritös! Och som du skriver, det funkar ju att köpa färdiga pommes också :)

    Önskar dig en fin vecka!

    Många kramar aka

    SvaraRadera