fredag 21 oktober 2016

Livstecken

Har inte slutat blogga eller läsa bloggar men fy vilken höst det varit rent jobbmässigt. Det har varit en tillvaro utan dess like men nu äntligen har det börjat lugna ner sig och vad händer då jo jag blir sjuk i  en dunderförkylning. Men det var väntat och det är faktiskt riktigt skönt att tvingas stanna upp i tillvaron och bara vara. Nu känner jag längtan över att få börja pyssla här hemma igen och njuta av familjen och livet utanför jobbet. 


 Vilket äppelår vi haft. Investerade så här på senhösten i en råsaftcentrifug så nu kan vi få underbart god äppeldricka. Annars så har jag gjort råröd äppeldricka, fryst in äppelklyftor till vinterns krämer och pajer plus kokat mos smaksatt med kardemumma. 

I höstens nummer av Lantliv fanns goda äppelrecept.

Önskar er alla en riktigt skön helg!!! Nu ska jag läsa era bloggar och spana in vad ni haft för er under hösten.

//Sofia

4 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara så. Hoppas du är mitt uppe i en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Ibland blir det bara så. Hoppas du är mitt uppe i en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Hej,

    Vad kul att du är tillbaka! Ja, ibland blir man sjuk när man slappnar av faktiskt. Det är som om kroppen håller sig frisk så länge det behövs och så släpper den när det är fritt fram på grund av ledighet eller mindre lass att dra :-)

    Fantastiskt vad mycket äpplen det blivit överallt. Jag har också en juicecentrifug och den är toppen. Brukar göra en drink på ingefäre, citron, äpplen, och rödbetor. God och nyttig!

    Ha en fin dag!

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera
  4. Inte kul att vara sjuk, skönt ändå att du fick en möjlighet att ta det lugnt en period. Häftigt med en råsaftcentrifug, så kul att kunna ta vara på alla äpplen i trädgården. Jag har inte tänkt på att det går att frysa in äppelklyftor! Bra tips som jag tar med mig :)

    Önskar dig en fin vecka!

    Kramar aka

    SvaraRadera